Στο δεύτερο σημαντικότερο κανάλι διανομής για τα καλλυντικά έχει αναδειχτεί τα τελευταία χρόνια το φαρμακείο.
Σταθερά ανοδική, αν και με ελαφρώς χαμηλότερο ρυθμό, διατηρείται και το 2018 η αγορά καλλυντικών, σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Σύνδεσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), που εκτιμά πως το 2018 θα κλείσει με αύξηση άνω του 2%, τόσο στις χονδρικές όσο και στις λιανικές τιμές. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά οι πωλήσεις καλλυντικών μέσω του καναλιού των φαρμακείων, το 2018 εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 235 εκατ. ευρώ έναντι 229 εκατ. ευρώ το 2017. Μάλιστα η ανάπτυξη των πωλήσεων των φαρμακείων συνέβαλε σημαντικά και στην αύξηση των συνολικών πωλήσεων καλλυντικών που φέτος εκτιμώνται στα 899 εκατ. ευρώ έναντι 881 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Ειδικότερα, με βάση τα στατιστικά στοιχεία πωλήσεων στην ελληνική αγορά του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), το 2017 έκλεισε με 657 εκατ. ευρώ πωλήσεις στη χονδρική και 881 εκατ. ευρώ στη λιανική, αύξηση 2,8% και 3,5%, αντιστοίχως, σε σχέση με το 2016.
Επίσης με βάση την εκτίμηση του Συνδέσμου για το τρέχον έτος, οι οποίες τοποθετούν τις πωλήσεις στα 671 εκατ. ευρώ στη χονδρική και στα 899 εκατ. ευρώ στη λιανική, η ανοδική πορεία συνεχίζεται, αν και με μια σχετική επιβράδυνση, αφού αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,1% και 2% αντιστοίχως.
Το 2016 αποτέλεσε και το πρώτο έτος ανάκαμψης της αγοράς καλλυντικών, μετά τη διαρκή πτώση που κατέγραφε ο κλάδος από το 2010 και μετά. Είναι ενδεικτικό ότι το 2009 αποτέλεσε και την τελευταία χρόνια σημαντικής αύξησης των πωλήσεων για τις επιχειρήσεις, με την αγορά να διαμορφώνεται στο 1,19 δις στη χονδρική και στα 1,370 δις. ευρώ στη λιανική.
Κανάλια διανομής
Η ευρεία διανομή παραμένει το βασικό κανάλι, που εκτιμάται πως θα κινηθεί περίπου στα ίδια επίπεδα και το τρέχον έτος, κατέχοντας το 42,3% της αγοράς έναντι 42,4% πέρσι με βάση τι τιμές χονδρικής. Ακολουθεί το κανάλι των φαρμακείων , που εκτιμάται ότι θα έχει μερίδιο 26,1% από 26% το 2017. Να σημειώσουμε εδώ ότι το μερίδιο των φαρμακείων με βάση τις λιανικές τιμές είναι λογικά υψηλότερο διότι τα περιθώρια κέρδους εκεί είναι σχετικά υψηλότερα έναντι των άλλων. Αν υποθέσουμε όμως ότι ισχύει αυτό το μερίδιο και σε τιμές λιανικής τότε ο τζίρος των καλλυντικών στα φαρμακεία είναι περί τα 235 εκατ. ευρώ.
Η επιλεκτική διανομή, αναμένεται να κερδίσει περισσότερο έδαφος φέτος με μερίδιο 19,2% από 18,9% το 2017.
Σταθερό το μερίδιο των ινστιτούτων αισθητικής (1,2%), όπως και των κομμωτηρίων (6%), ενώ ελαφρά πτώση αναμένεται να καταγράψουν οι απευθείας πωλήσεις (door to door), από το 5,5% το 2017 στο 5,3 τη φετινή χρονιά.
Την πιο δυναμική πορεία, βέβαια, καταγράφουν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις όλων των καναλιών, με το e-commerce να αυξάνεται από 3,9% το 2016 στο 4,9% το 2017 και εκτιμάται να κατακτήσει στο 5,8% των πωλήσεων το 2018.
Προϊόντα
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ και της Cosmetics Europe, τα προϊόντα περιποίησης προσώπου και σώματος έρχονται σταθερά πρώτα στη «λίστα αγορών» καλλυντικών (32,9%), η οποία αναμένεται να παραμένει αμετάβλητη και το 2018, σε σχέση με την περσινή χρονιά.
Έτσι, δεύτερά στη λίστα έρχονται τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών (25,4%), ακολουθούν τα προϊόντα υγιεινής (22,7%), το μακιγιάζ (10,1%) και τελευταία τα αρώματα (8,9%).
Σταθερά ανοδική, αν και με ελαφρώς χαμηλότερο ρυθμό, διατηρείται και το 2018 η αγορά καλλυντικών, σύμφωνα με στοιχεία του Πανελλήνιου Σύνδεσμου Βιομηχάνων και Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), που εκτιμά πως το 2018 θα κλείσει με αύξηση άνω του 2%, τόσο στις χονδρικές όσο και στις λιανικές τιμές. Σύμφωνα με τα στοιχεία αυτά οι πωλήσεις καλλυντικών μέσω του καναλιού των φαρμακείων, το 2018 εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 235 εκατ. ευρώ έναντι 229 εκατ. ευρώ το 2017. Μάλιστα η ανάπτυξη των πωλήσεων των φαρμακείων συνέβαλε σημαντικά και στην αύξηση των συνολικών πωλήσεων καλλυντικών που φέτος εκτιμώνται στα 899 εκατ. ευρώ έναντι 881 εκατ. ευρώ πέρυσι.
Ειδικότερα, με βάση τα στατιστικά στοιχεία πωλήσεων στην ελληνική αγορά του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), το 2017 έκλεισε με 657 εκατ. ευρώ πωλήσεις στη χονδρική και 881 εκατ. ευρώ στη λιανική, αύξηση 2,8% και 3,5%, αντιστοίχως, σε σχέση με το 2016.
Επίσης με βάση την εκτίμηση του Συνδέσμου για το τρέχον έτος, οι οποίες τοποθετούν τις πωλήσεις στα 671 εκατ. ευρώ στη χονδρική και στα 899 εκατ. ευρώ στη λιανική, η ανοδική πορεία συνεχίζεται, αν και με μια σχετική επιβράδυνση, αφού αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,1% και 2% αντιστοίχως.
Το 2016 αποτέλεσε και το πρώτο έτος ανάκαμψης της αγοράς καλλυντικών, μετά τη διαρκή πτώση που κατέγραφε ο κλάδος από το 2010 και μετά. Είναι ενδεικτικό ότι το 2009 αποτέλεσε και την τελευταία χρόνια σημαντικής αύξησης των πωλήσεων για τις επιχειρήσεις, με την αγορά να διαμορφώνεται στο 1,19 δις στη χονδρική και στα 1,370 δις. ευρώ στη λιανική.
Κανάλια διανομής
Η ευρεία διανομή παραμένει το βασικό κανάλι, που εκτιμάται πως θα κινηθεί περίπου στα ίδια επίπεδα και το τρέχον έτος, κατέχοντας το 42,3% της αγοράς έναντι 42,4% πέρσι με βάση τι τιμές χονδρικής. Ακολουθεί το κανάλι των φαρμακείων , που εκτιμάται ότι θα έχει μερίδιο 26,1% από 26% το 2017. Να σημειώσουμε εδώ ότι το μερίδιο των φαρμακείων με βάση τις λιανικές τιμές είναι λογικά υψηλότερο διότι τα περιθώρια κέρδους εκεί είναι σχετικά υψηλότερα έναντι των άλλων. Αν υποθέσουμε όμως ότι ισχύει αυτό το μερίδιο και σε τιμές λιανικής τότε ο τζίρος των καλλυντικών στα φαρμακεία είναι περί τα 235 εκατ. ευρώ.
Η επιλεκτική διανομή, αναμένεται να κερδίσει περισσότερο έδαφος φέτος με μερίδιο 19,2% από 18,9% το 2017.
Σταθερό το μερίδιο των ινστιτούτων αισθητικής (1,2%), όπως και των κομμωτηρίων (6%), ενώ ελαφρά πτώση αναμένεται να καταγράψουν οι απευθείας πωλήσεις (door to door), από το 5,5% το 2017 στο 5,3 τη φετινή χρονιά.
Την πιο δυναμική πορεία, βέβαια, καταγράφουν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις όλων των καναλιών, με το e-commerce να αυξάνεται από 3,9% το 2016 στο 4,9% το 2017 και εκτιμάται να κατακτήσει στο 5,8% των πωλήσεων το 2018.
Προϊόντα
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ και της Cosmetics Europe, τα προϊόντα περιποίησης προσώπου και σώματος έρχονται σταθερά πρώτα στη «λίστα αγορών» καλλυντικών (32,9%), η οποία αναμένεται να παραμένει αμετάβλητη και το 2018, σε σχέση με την περσινή χρονιά.
Έτσι, δεύτερά στη λίστα έρχονται τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών (25,4%), ακολουθούν τα προϊόντα υγιεινής (22,7%), το μακιγιάζ (10,1%) και τελευταία τα αρώματα (8,9%).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου