Πρόταση ΣΕΙΒ στον ΕΟΠΥΥ, προκειμένου να εξαντληθούν τα όποια αποθέματα έχουν τα φαρμακεία στα ράφια τους πριν περάσουν στα υλικά με άυλα κουπόνια.
Πρόταση να υπάρξει παράταση για τα ιατροτεχνολογικά υλικά που διαθέτουν κουπόνι, έκανε κατά πληροφορίες ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ιατρικών & Βιοτεχνολογικών Προϊόντων (ΣΕΙΒ) στον ΕΟΠΥΥ, προκειμένου να εξαντληθούν τα όποια αποθέματα έχουν τα φαρμακεία στα ράφια τους πριν περάσουν στα υλικά με άυλα κουπόνια. Μέχρι στιγμής, από όσο γνωρίζουμε, δεν έχει υπάρξει απάντηση από τον ΕΟΠΥΥ, ενώ ο χρόνος για τα υλικά με κουπόνι λήγει στις 30 Οκτωβρίου.
Ποιος όμως είναι ο λόγος ή οι λόγοι αυτού του νέου καθεστώτος;
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι ο στόχος είναι ο καλύτερος έλεγχος μιας αγοράς που ποτέ δεν έχει ελεγχθεί ουσιαστικά. Φήμες υποστηρίζουν ότι η πλευρά της Πολιτείας έχει στα χέρια της συνταγές με υλικά που έχουν αποζημιωθεί από τον ΕΟΠΥΥ, τα οποία όμως ποτέ δεν έφθασαν στον ασθενή. Παράλληλα, ενώ οι παραεισαγωγές υλικών είναι καθόλα νόμιμες και αναγνωρίζονται και από την Ευρώπη ότι λειτουργούν υπέρ του υγιούς ανταγωνισμού, ωστόσο, τα ελληνικά όργανα θέλουν με το νέο αυτό καθεστώς να επικεντρώσουν στις παραεισαγωγές- πόσες από αυτές είναι πραγματικά πιστοποιημένες και επίσης αν τηρούνται οι κανόνες ορθολογικής τους διακίνησης και αποθήκευσης και αν ελέγχεται σωστά ο χρόνος λήξης των προϊόντων.
Πηγές που δεν επιβεβαιώνονται αναφέρουν ότι οι εταιρείες εμπορίας ιατροτεχνολογικών προϊόντων είναι μοιρασμένες ως προς την εφαρμογή του μέτρου... Δηλαδή εταιρείες που εμπορεύονται για παράδειγμα επιθέματα με διάρκεια ζωής την τριετία υποστηρίζουν να εφαρμοστεί και τώρα το μέτρο των άυλων κουπονιών, ενώ στον αντίποδα βρίσκονται εταιρείες που εμπορεύονται, για παράδειγμα, υλικά για τον διαβήτη που ζητούν τουλάχιστον δίμηνη παράταση....
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με προηγούμενη ανακοίνωση του Οργανισμού, το σύστημα διάθεσης άυλων barcode, δηλαδή μοναδικών αριθμών αποζημίωσης, θα πραγματοποιείται μέσω της ειδικής εφαρμογής στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://apps.eopyy.gov.gr
Η διαδικασία θα έχει ως εξής:
Πρώτα, οι εισαγωγείς/κατασκευαστές θα εισέρχονται στην ειδική πλατφόρμα με τη χρήση των κωδικών τους και, ακολουθώντας τις αναρτημένες αναλυτικές οδηγίες, θα καταχωρήσουν τις σχετικές αιτήσεις διάθεσης άυλων κωδικών μέσω της επιλογής: "Διαχείριση Barcodes".
Στη συνέχεια, το αρμόδιο τμήμα του ΕΟΠΥΥ θα ελέγχει τα δικαιολογητικά και θα αξιολογεί τις αιτήσεις. Για κάθε εγκεκριμένη αίτηση, μέσω της ειδικής πλατφόρμας, θα διατίθεται ένα αρχείο σε μορφή excel με όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες, καθώς και τους μοναδικούς κωδικούς αποζημίωσης (άυλα barcodes).
Πρόταση να υπάρξει παράταση για τα ιατροτεχνολογικά υλικά που διαθέτουν κουπόνι, έκανε κατά πληροφορίες ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ιατρικών & Βιοτεχνολογικών Προϊόντων (ΣΕΙΒ) στον ΕΟΠΥΥ, προκειμένου να εξαντληθούν τα όποια αποθέματα έχουν τα φαρμακεία στα ράφια τους πριν περάσουν στα υλικά με άυλα κουπόνια. Μέχρι στιγμής, από όσο γνωρίζουμε, δεν έχει υπάρξει απάντηση από τον ΕΟΠΥΥ, ενώ ο χρόνος για τα υλικά με κουπόνι λήγει στις 30 Οκτωβρίου.
Ποιος όμως είναι ο λόγος ή οι λόγοι αυτού του νέου καθεστώτος;
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι ο στόχος είναι ο καλύτερος έλεγχος μιας αγοράς που ποτέ δεν έχει ελεγχθεί ουσιαστικά. Φήμες υποστηρίζουν ότι η πλευρά της Πολιτείας έχει στα χέρια της συνταγές με υλικά που έχουν αποζημιωθεί από τον ΕΟΠΥΥ, τα οποία όμως ποτέ δεν έφθασαν στον ασθενή. Παράλληλα, ενώ οι παραεισαγωγές υλικών είναι καθόλα νόμιμες και αναγνωρίζονται και από την Ευρώπη ότι λειτουργούν υπέρ του υγιούς ανταγωνισμού, ωστόσο, τα ελληνικά όργανα θέλουν με το νέο αυτό καθεστώς να επικεντρώσουν στις παραεισαγωγές- πόσες από αυτές είναι πραγματικά πιστοποιημένες και επίσης αν τηρούνται οι κανόνες ορθολογικής τους διακίνησης και αποθήκευσης και αν ελέγχεται σωστά ο χρόνος λήξης των προϊόντων.
Πηγές που δεν επιβεβαιώνονται αναφέρουν ότι οι εταιρείες εμπορίας ιατροτεχνολογικών προϊόντων είναι μοιρασμένες ως προς την εφαρμογή του μέτρου... Δηλαδή εταιρείες που εμπορεύονται για παράδειγμα επιθέματα με διάρκεια ζωής την τριετία υποστηρίζουν να εφαρμοστεί και τώρα το μέτρο των άυλων κουπονιών, ενώ στον αντίποδα βρίσκονται εταιρείες που εμπορεύονται, για παράδειγμα, υλικά για τον διαβήτη που ζητούν τουλάχιστον δίμηνη παράταση....
Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με προηγούμενη ανακοίνωση του Οργανισμού, το σύστημα διάθεσης άυλων barcode, δηλαδή μοναδικών αριθμών αποζημίωσης, θα πραγματοποιείται μέσω της ειδικής εφαρμογής στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://apps.eopyy.gov.gr
Η διαδικασία θα έχει ως εξής:
Πρώτα, οι εισαγωγείς/κατασκευαστές θα εισέρχονται στην ειδική πλατφόρμα με τη χρήση των κωδικών τους και, ακολουθώντας τις αναρτημένες αναλυτικές οδηγίες, θα καταχωρήσουν τις σχετικές αιτήσεις διάθεσης άυλων κωδικών μέσω της επιλογής: "Διαχείριση Barcodes".
Στη συνέχεια, το αρμόδιο τμήμα του ΕΟΠΥΥ θα ελέγχει τα δικαιολογητικά και θα αξιολογεί τις αιτήσεις. Για κάθε εγκεκριμένη αίτηση, μέσω της ειδικής πλατφόρμας, θα διατίθεται ένα αρχείο σε μορφή excel με όλες τις διαθέσιμες πληροφορίες, καθώς και τους μοναδικούς κωδικούς αποζημίωσης (άυλα barcodes).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου